NRC Handelsblad

NRC Handelsblad

Oplage: 200.392 ten tijde van 26 juni 2012

(Bron: NRC)

Verspreidingsgebied: Nederland

Website: www.nrc.nl

Het NRC is een middagkrant die in 1970 is ontstaan door een fusie van de Rotterdamsche Courant en het Algemeen Handelsblad. De krant is vooral gericht op zakenlieden en hoger opgeleiden. De zakenwereld, de overheid en de economie krijgen veel aandacht. (Bron: Mens en Samenleving)

Het NRC Handelsblad is een Nederlandse krant voor nationaal en internationaal nieuws en achtergronden. De krant profileert zich als een krant die zich richt tot de burger om daarmee bij te dragen aan de onafhankelijke controle van de macht op belangrijke terreinen van het maatschappelijk leven. De krant is zowel on- als offline bereikbaar voor de consument. Het NRC werkt als gatekeeper om volgens eigen zeggen te voorkomen dat speculaties en geruchten ontstaan. (Bron: Journalistieke gedragsregels en beginselen NRC)

Wanneer het gaat over de focus van het NRC Handelsblad, is deze niet specifiek gericht op nieuwe media. Het NRC Handelsblad is vooral gericht op bestaande digitale media en de economische kanten van deze media. De krant is online verkrijgbaar in krantvorm voor een klein maandelijks bedrag. De kranten van voorafgaande dagen van een bepaalde maand zijn makkelijk terug te vinden en gebruikers kunnen een selectie maken uit categorieën zoals die in de papieren versie ook te vinden zijn: cultuur, sport, media etc.

NRC Next kan worden gezien als een klein onderdeel van het NRC, deze krant is vooral populair onder jongeren en is ook online verkrijgbaar.

(Meer informatie op Metareporter)

Recente reacties

Recente nieuwsberichten

Tags