Het Financieele Dagblad

Totaal verspreide oplage: 60.308 (2011)1

Verspreidingsgebied: Nederland

Website: www.fd.nl

Karakterisering: Het Financieele Dagblad anno 2012

Analyse: Het Financieele Dagblad: Offline versus online inhoud en web currency analyse

Het Financieele Dagblad behoort tot de FDmediagroep, waartoe ook Business Nieuws radio behoort. De krant wordt landelijk verspreid. Het Financieele Dagblad is ontstaan tijdens de Tweede Wereldoorlog, als gevolg van een onder druk van de Duitse bezetters totstandgekomen fusie tussen het Amsterdamsch Effectenblad van S.G. Appeldoorn (1880-1968) en De Dagelijkse Beurscourant van H.A.H. Sijthoff (1915-2000). Het eerste nummer verscheen op 15 september 1943.

Het Eindhovens Dagblad heeft een oplage van 63.000 per dag (2011), 6 dagen per week. De krant richt zich voornamelijk op de zakelijke markt.

De afgelopen jaren ontwikkelde het FD zich verder in de richting van een multimediale uitgeverij. Ria Kuip werd na een interim directeurschap van hoofdredacteur Fred Bakker opgevolgd door Nico van ‘t Zet. De onderneming maakte, mede door de gunstige conjunctuur, een stormachtige groei door. De krant werd veelzijdiger in haar onderwerpkeuze, op zaterdag verscheen het weekeindkatern ‘Persoonlijk’ en er werd een maandageditie ingevoerd. Naast de krant werd de internetsite www.fd.nl ontwikkeld.

  1. bron: HOI Instituut voor Media Auditing []

Recente reacties

Recente nieuwsberichten

Tags